22. Koulurakennus osana aikaansa

Kuinka koulurakennukset heijastavat aikaa, jolloin ne on rakennettu? Voivatko koulut toimia myös edelläkävijöinä? Tässä tehtävässä perehdyt koulujen historiaan energian näkökulmasta ja mietit koulujen kehityskulkua.

Oppiaineet

Fysiikka, historia, yhteiskuntaoppi

Haastavuus: Taso yksi

Käyttötarkoitus

Sopii tehtäväksi oppitunnille tai kotiin. Voidaan soveltaa pari-tai ryhmätyöksi.

Tavoite

Opiskelija osaa havainnoida kouluaan sekä aikansa tuotteena että aktiivisena muutosvoimana

_______________________________________________________________________

Tehtävänanto

Lue Käsikirjan Infra-osiosta erityisesti sivut 52-57 ja vastaa sitten kysymyksiin.

 

Vastaaminen tapahtuu sovellutuksesta riippuen omiin muistiinpanoihin tai erilliseen tiedostoon. Tehtävä on osa Koulun ilmasto-osaaja -osaamismerkkikokonaisuutta. Mikäli haluat kerätä osaamismerkkejä, tutustu ohjeisiin täältä ja hae merkkiä alta palauttamalla liitetiedosto tai linkki tiedostoon.

Hae osaamismerkkiä