Kuinka koulurakennukset heijastavat aikaa, jolloin ne on rakennettu? Voivatko koulut toimia myös edelläkävijöinä? Tässä tehtävässä perehdyt koulujen historiaan energian näkökulmasta ja mietit koulujen kehityskulkua.
Oppiaineet
Fysiikka, historia, yhteiskuntaoppi
Haastavuus:
Käyttötarkoitus
Sopii tehtäväksi oppitunnille tai kotiin. Voidaan soveltaa pari-tai ryhmätyöksi.
Tavoite
Opiskelija osaa havainnoida kouluaan sekä aikansa tuotteena että aktiivisena muutosvoimana
Vastaaminen tapahtuu sovellutuksesta riippuen omiin muistiinpanoihin tai erilliseen tiedostoon. Tehtävä on osa Koulun ilmasto-osaaja -osaamismerkkikokonaisuutta. Mikäli haluat kerätä osaamismerkkejä, tutustu ohjeisiin täältä ja hae merkkiä alta palauttamalla liitetiedosto tai linkki tiedostoon.